سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احمد توکلی: حتما به کاندیدای اصولگرا رای خواهم داد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه در انتخابات آتی از نامزد خاصی حمایت نمی کنم گفت: از بین یکی از کاندیداها حتما به کاندیدای اصولگرا رای خواهم داد. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس احمد توکلی نماینده مردم تهران صبح امروز جمعه در حاشیه نخستین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست خبری مشترک با خبرنگار رسانه‌ها در پاسخ به این سوال که در انتخابات آتی از چه فردی حمایت می‌کنید گفت: در این دوره نامزد خاصی ندارم.
توکلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه منظورتان انداختن ری سفید به صندوق است افزود: بین حمایت از کاندیدای خاص و رای دادن تفاوت وجود دارد و بنده در انتخابات آتی رای می دهم و در بین 4 نامزد حتما به یک فرد اصولگرا رای خواهم داد.
نماینده مردم تهران گفت: به اندازه کافی به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دهم انتقاد دارم.
توکلی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا میر حسین موسوی را اصولگرا می دانید یا خیر افزود: موسوی را ارزش گرا می دانم و محترم ولیکن وی را جزو تقسیم بندی اصولگرایی نمی دانم ولی برخی از مواضع اصولگرایانشان را ستایش می‌کنم.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که به چه علت کاندیدا نشدید گفت: اگر وضعیت جسمی ام اجازه می داد کاندیدا می شدم.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از اصولگرایان به طور مخفیانه به میر حسین موسوی رای خواهند داد گفت: انتخابات آزاد است و افراد می توانند به فرد مورد نظر خود رای دهند و در این جهت کسی نمی خواهد دزدی کند و هیچ کس مجبور به پنهان کاری نیست.
توکلی در پاسخ به پرسشی دیگری در خصوص عدم اعلام موضع جامعه روحانیت تصریح کرد: اعلام موضع جامعه روحانیت هنوز دیر نشده و تا وقتی که شورای نگهبان رسما نامزدها را اعلام کند آنان وقت دارند.
وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری طبق وظیفه دینی و انقلابی خود مشخصات رئیس جمهور را مانند ساده زیستی، داشتن برنامه، تذکرات بجا یان می کنند گفت: تطبیق این معیارها بر اساس شناخت افراد نسبت به کاندیداها صورت می گیرد.
این نماینده مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که برخی رسانه ها را متهم به جنگ روانی کرد گفت: ممکن است نقد شما در این خصوص وارد باشد و در صحنه انتخابات بعضا یک مقدار بی انصافی دیده می شود و این کارها به ضرر کشور است و حفظ امید ملی با عنوان سرمایه بزرگ اجتماعی وظیفه همگان است.
وی افزود: اگر فضای آکنده از آگاهی بسازیم در جامعه مفید است و بنابراین دولت احمدی نژاد با توجه به اینکه در راس کار است باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: اما از آنجا که روشن است کارهای مثبتی انجام شده و به این دلیل که صدا و سیما از یک کاندیدا فقط نکات مثبتی را که نسبت به دولت گفت پخش کرده و دیگر نکات مثبت را بیان نمی کنند و فقط انتقاد می کنند در شان یک کاندیدای ریاست جمهوری نیست.
توکلی تصریح کرد: به خود و شما توصیه می کنم که در مقام نقد سره را از ناسره را تفکیک و توجه داشته باشید که در کنار خطاهای دولت، کارهای خوب نیز انجام شده است.
توکلی در خصوص عملکرد صدا و سیما در انتخابات گفت: کسی که در راس کار قرار می گیرد اسم و رفتارش بیشتر از دیگران روی آنتن تلویزیون می‌رود و معمولا دولت ها تلاش دارند در سال آخر، فعالیت خود را به سمع مردم برسانند.
وی گفت: در سال آخر معمولا بیشترین حجم پروژه ها افتتاح می شود و روی آنتن قرار می گیرد در دوره احمدی نژاد به همین شکل بوده و این موضوع امری طبیعی است که دولت‌ها بخواهند در سال آخر فعالیت های خود را به ثمر برسانند.
توکلی اضافه کرد: بعضا احساس می کنم در صدا و سیما از سوی برخی وزارتخانه‌ها رپورتاژ آگاهی پخش می شود که صدا و سیما باید این بخش را کم کند که شائبه ای در این بخش پیش نیاید.
وی تاکید کرد: در انتخابات آتی به گفته رئیس صدا و سیما برنامه های انتخابی 30 درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.
این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص مداخله نظامیان در سیاست و بیانیه سپاه پاسداران گفت: بیانیه سپاه را مطالعه کردم و در قانون سه نوع بسیج عادی و فعال و ویژه تعریف شده است.
وی ادامه داد: طبیعی است افراد نظامی نباید در سیاست دخالت کنند و در این خصوص بسیجی ویژه، نظامی تلقی می شود ولیکن بسیجی های عادی و فعال مثل سایر انسانها می توانند فعالیت سیاسی داشته باشند.
توکلی خاطر نشان کرد: بسیجی های عادی و فعال نباید از امکان سازمان برای فعالیت های سیاسی استفاده کنند ولی اینکه انجمن های اسلامی و بسیج از امکانات استفاده کنند غیر قانونی است ولیکن وقتی انجمن اسلامی با استفاده از امکانات دانشگاه کاندیدای را دعوت می کند بسیج هم می‌تواند این کار را انجام بدهد.